<از عدم رعایت الفبای دیپلماسی تا هشدار نسبت به شکل گرفتن ساختار تحقیر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1015
نویسنده : کامران وزیری

تمیمی: قدم‌ زدن ظریف با کری به نفع کشورمان نبود

عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا در حین قدم‌زنی در خیابان‌های ژنو، گفت: این حرکت و اقدام وزیر امور خارجه با توجه به اهانت عوامل استکبار به ساحت پیامبر اکرم(ص)، با مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم و مسئولان در تضاد است، به همین دلیل ما با این حرکت وزیر خارجه کشورمان مخالفیم.

وی افزود: وزیر امور خارجه هفته آینده به مجلس آمده و در رابطه با این اقدام خود توضیح خواهد داد که چرا در این شرایط در فضایی عادی با وزیر امور خارجه آمریکا به قدم زنی پرداخته بود.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه از این اقدام وزیر امور خارجه ابراز ناراحتی کردند، اظهار داشت: کشورها و گروه‌های طرفدار سرسخت جمهوری اسلامی ایران از حرکت آقای ظریف ناراحتند؛ آقای ظریف هم باید بداند که تمام حرکات وی زیر نظر است چرا که در اینجا موضع جمهوری اسلامی ایران مطرح است.

تمیمی خاطرنشان کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از مسائل پیشقدم و پیش‌قراول است و چرا وزیر امور خارجه باید در چنین وضعیت و شرایطی اقدامی را انجام دهد که با خط، منش و سیاست کلی نظام در تضاد باشد.

کریمی قدوسی: پیام سفر آقای وزیر به فرانسه همراهی با نظام سلطه است

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدم زدن محمدجواد ظریف امور وزیر خارجه کشورمان با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو، اظهار داشت: ارزیابی ما از عملکرد آقای ظریف در 1.5 سال گذشته این است که این اقدام او که در شرایط خاصی رخ داده از سر غفلت نبوده و افکار عمومی دنیا و ایران نیز باید این موضوع را بدانند.

وی افزود: آقای ظریف بنابر ادعای خودش یک دیپلمات کهنه‌کار و کارکشته به خصوص در عرصه دیپلماسی غربی است و همچنین او تربیت‌یافته نظام دیپلماسی در آمریکاست لذا آقای ظریف با الفبای دیپلماسی غربی کاملاً آشناست؛ اینکه ما بگوییم شاید آقای ظریف غفلت کرده و در چنین مقطع و شرایط مهمی نمی‌دانسته عواقب این نوع رفتارهای نادرست دیپلماتیک چه مسائلی را به همراه دارد، بی‌تردید دور از واقعیت است لذا ایشان عالماً و عامداً دست به اینگونه اقدامات زده و البته این اقدام اول و آخر او هم نبوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: ما در گذشته نه چندان دور شاهد مواضع آقای وزیر در مورد موضوع اسرائیل و توان دفاعی ایران و همچنین بحث مقاومت و رفتارهایی که او در نشست‌های سازمان ملل و اجلاس‌های عمومی و نیویورک از خودش نشان داده، بوده‌ایم و این اقدام آخر او هم در راستای همان اقدامات گذشته بوده است.

کریمی‌قدوسی بر همین اساس تأکید کرد: ما هدف از اینگونه رفتارها را القای این موضوع به افکار عمومی در داخل کشور می‌دانیم که گویی دیگر زمان آنکه ملت ایران بخواهد بر اساس سیاست منقبض خارجی خودشان رفتارهای دیپلماتیک در دنیا داشته باشند، گذشته است و بایستی مانند دیگر کشورها، در چارچوب نظریات کشورهای غربی دیپلماسی‌مان را تنظیم کنیم.

وی اضافه کرد: غربی‌ها می‌خواهند ما جزئی از نقشه و طرح نظام جهانی آنان باشیم، در آن طرح و نقشه نظام جهانی هم بایستی در اینگونه مواقع از کنار چنین حقایقی که متوجه افکار عمومی ملت‌ها و ادیان می‌شود و توهین به مظهر ایمان و اعتقاد 1.5 میلیارد مسلمان و جسارت به پیامبر است، بی‌تفاوت عبور کنیم، لذا خود آقای ظریف می‌خواهد نهادی از تفکری که باید در ایران حاکم شود، قرار گیرد، ظریف با علم به اینکه این اتفاق در فرانسه افتاده که کاملاً طراحی شده هم بود و همچنین به خوبی نسبت به عکس‌العمل امت اسلامی نیز واقف بود، به فرانسه رفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سفر وزیر خارجه در چنین شرایطی به فرانسه چه پیامی می‌تواند داشته باشد جزء اینکه ما با نظام سلطه و غرب می‌خواهیم همراهی داشته باشیم؟! و از خودمان حساسیت نشان نمی‌دهیم؟! مردم بایستی بار دیگر تجدیدنظر کنند و از سیاست خارجی فعلی دست بردارند.

قاضی پور: قدم‌ زدن ظریف با کری خطا بود/ وزیر خارجه در مجلس پاسخگو باشد

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدم زدن وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: قدم زدن وزیر امور خارجه با فردی که شب و روز برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده و هزینه می‌کند، محکوم است و ان‌شاءالله وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی پاسخگوی این رفتار خود باشد.

وی افزود: انتظار داشتیم که آقای ظریف به عنوان یک فرد شیعه و به عنوان سفیر نظام اسلامی در بحبوحه جریان اهانت نشریه فرانسوی به رسول اکرم (ص) واکنش مناسبی را چه در قالب مصاحبه و تذکر و یا فراخواندن سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه نشان می‌داد و نگرانی مقامات مسئول و مراجع تقلید را به آنان گوشزد می‌کرد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: از آن جایی که سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عین دیانت ماست و پیشوای اول دینی ما پیامبر اکرم (ص) است، هر فردی که به پیامبر ما اهانت کند دشمن درجه یک ماست و وارد خطوط قرمز شده است.

قاضی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: در جریان اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام دولت فرانسه برخوردی با عوامل انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز از سوی این نشریه نداشت و به دنبال اقدامات حمایتی خود از گروه‌های تکفیری همچون داعش بود.

بذرپاش: ابتکار در پیاده‌روی اربعین است نه پیاده‌روی با «کری»/ ساختار تحقیر را شکل ندهید

مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیاده‌روی محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا در پاریس گفت:‌ مسئولان دیپلماسی ما باید بدانند که نماینده یک گروه خاص و حزب سیاسی نبوده بلکه نماینده ملتی بزرگ و رشید هستند.

وی با یادآوری تقدیم صدها هزار شهید و جانباز توسط ملت ایران خاطرنشان کرد:‌ مبادا با رفتارهای نسنجیده و زمخت کاری کنیم که دشمن را دچار خطای محاسباتی کند.

بذرپاش با اشاره به سقوط قیمت نفت در روزهای اخیر و در جریان مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ نکند این رفتارهای به اصطلاح ابتکاری قیمت نفت را به 10 دلار برساند.

وی پیاده‌روی وزیر خارجه کشورمان با جان کری را اقدامی «زمخت» و نه «ظریف» خواند و خطاب به مسئولان وزرات خارجه افزود: ساختار تحریم را که برنداشتید، دست‌کم ساختار تحقیر را شکل ندهید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر ابتکاری باشد در پیاده‌روی 20 میلیونی اربعین است نه پیاده‌روی با بی‌ربط‌ترین آدم عالم.

نقدی: ظریف الفبای دیپلماسی را هم رعایت نمی کند/قدم زدن با وزیر خارجه آمریکا زیر پا گذاشتن خون شهدا بود

سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در گفتگویی گفت: آقای ظریف ظاهرا نمی داند نماینده چه ملت و چه عظمتی است، ایشان باید رسما به خاطر حرکت های ناپسند اخیر از ملت ایران عذرخواهی کند.

سردار نقدی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد سفر وزیر امور خارجه به پاریس در روزهایی که دولت آن کشور رسما از توهین به پیامبر حمایت می کند چیست، اظهار داشت: بنده تا حالا سعی کرده ام در خصوص وزارت امور خارجه اظهار نظر نکنم تا موضع ایشان در مذاکرات را تضعیف نکرده باشم ولی بعضی اشتباهات، دیگر قابل تحمل نیست و به صراحت می گویم که آقای ظریف از چشم و نظرم افتاد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: با حرف هایی که در مورد ایشان به من گفته بودند، تصور می کردم ایشان فرد فرهیخته، باوقار و دیپلمات کارکشته ای است اما ناشی گری های اخیر اثبات کرد که اگر بخواهیم با خوشبینی اظهار نظر کنیم، باید بگوییم ایشان متاسفانه الفبای دیپلماسی را هم رعایت نمی کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایشان قبلا خطاهای فاحشی داشتند، ادامه داد: از جمله این خطاها بیان این مطلب بود که آمریکا می تواند با یک موشک، توان دفاعی ما را از بین ببرد و حرف نادرست دیگر این که امنیت ایران محصول مذاکرات است و حرف های نادرست دیگری که هیچ سیاستمدار تازه کاری هم حاضر نیست در حین مذاکره با حریف چنین امتیازاتی را به طرف مقابل بدهد، چه رسد به اینکه حریف دشمن خونی ملت ایران باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون این خطاهای فاحش را به حساب اشتباه ایشان گذاشته و حمل به صحت می کردیم، ابراز داشت: تکرار این ناشی گری ها و خطاهای فنی نشان داد که باید در برآوردمان تجدید نظر کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج قدم زدن با وزیر خارجه خبیث آمریکا در خیابان و نشان دادن صمیمیت با دشمن بشریت را حرکتی کاملا غلط و ناپسند دانسته و گفت: قدم زدن ظریف با وزیر خارجه آمریکا زیر پا گذاشتن خون شهدا بود.

وی تاکید کرد: کار خیلی زشت تر و غیر قابل بخشش تر، سفر به پاریس در همان روزی است که نخست وزیر فرانسه کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) را جلوی دوربین ها در دست گرفته و نمایش می دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان کرد: این خطاها نشان داد که آقای ظریف نمی دانند نماینده چه ملت و نماینده چه عظمتی هستند و ایشان با این کارها توانایی خود را در دفاع از حقوق ملت ایران به شدت زیر سوال بردند.

سردار نقدی در پایان بیان داشت: در این زمینه هیچ توضیح و توجیهی پذیرفته نیست و تنها راه اعاده ی حیثیت، عذرخواهی رسمی از ملت و تعهد به عدم تکرار چنین رفتارهایی است. البته ملت ایران نمی گذارند تصویر دروغین که می خواهند از ایران در دنیا نمایش دهند جا بیفتد؛ روز 22 بهمن ملت ایران تصویر واقعی خودش را با شعار لبیک یا محمد (ص) و مرگ بر آمریکا به نمایش خواهد گذاشت و دنیا خواهد دید که ملت ایران با همان صلابت جلوی آمریکا ایستاده و حقش را خواهد گرفت.

طرح سؤال نمایندگان از «ظریف»

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اعلام کرد طرح سؤال سنگینی را از وزیر امور خارجه در رابطه با قدم زدنش با وزیر خارجه آمریکا و سفرش به فرانسه در شرایط کنونی اهانت نشریه مذکور به پیامبر گرامی اسلام یکشنبه هفته آینده با امضای بالایی تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم هفته آینده این موضوع به صورت فوق‌العاده در دستور کار کمیسیون سیاست خارجی مجلس قرار گیرد و وزیر امور خارجه را نیز برای پاسخگویی به سؤال تعداد زیادی از وکلای ملت به کمیسیون احضار می‌کنیم.

کلاته: قدم زدن «ظریف» با «کری» یک گاف بزرگ در عالم دیپلماسی بود

بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره با قدم زنی وزیر امورخارجه کشورمان با وزیر خارجه آمریکا گفت: آنچه که به ملت گفته شد و مردم در جریان آن هستند و بودند این است که مذاکرات صرفا در موضوع هسته‌ای آن‌هم با گروه 5+1 صورت می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه اخیرا مردم می‌بینند که مذاکره کنندگان ما هر بار به یک بهانه مستقیما وارد مذاکره با طرف آمریکایی می‌شوند و در آخرین اقدام هم جناب آقای ظریف با وزیر خارجه امریکا و نماینده دشمن دیرینه ما و مسلمانان اقدام به قدم زدن کرده‌ است.
کلاته ادامه داد: شاید از نظر برخی‌ها قدم زدن وزیر خارجه ما در خیابان‌های یک کشور اروپایی با وزیر خارجه کشوری دیگر یک ابتکار در دیپلماسی باشد ولی قدم زدن با وزیر خارجه آمریکا که دشمن قسم خورده ماست آن‌هم در دید عموم و در کشوری که بزرگترین توهین به مسلمانان در آن صورت پذیرفته است یک اقدام احساسی بوده‌است نه یک ابتکار سیاسی.
این فعال دانشجویی تاکید کرد: افکار عمومی جهان و تمام کسانی که به جمهوری اسلامی امید دارند، مسئولان کشور و نظام ما را دشمن آمریکا می‌دانند این اقدام جناب ظریف یک گاف بزرگ در عالم دیپلماسی بوده‌است.
وی در خاتمه گفت: باید به وزیر خارجه کشور یادآوری شود، که وی در مذاکرات یک شخصیت حقیقی نیست بلکه نماینده ملت و نظامی است که اصلی‌ترین دشمن آنها آمریکای جهان خوار است.

ایرانی: وزارت خارجه به‌ جای قدم زدن با دشمنان ملت، در راستای سیاست نه شرقی نه غربی قدم بردارد

ایمان ایرانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور گفت: متاسفانه در روزهای گذشته تصاویری از آقای ظریف منتشر شده است که نشان می‌دهند ایشان در حال قدم زدن با نماینده دشمن‌ترین دشمنان اسلام و ایران اسلامی یعنی نماینده دولت جنایتکار آمریکا هستند.

وی افزود: این اقدام وزیر امور خارجه کشورمان متاسفانه باعث ناراحتی و نگرانی مردم انقلابی ایران بلکه همه طرفداران جریان مقاومت و جمهوری اسلامی در منطقه و جهان شده است. همان طوری که رهبری معظم انقلاب فرمودند در حال حاضر ایرادی به انجام مذاکره در امور هسته‌ای نیست اما نباید دشمنی دشمنان در حین این مذاکرات فراموش شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: آیا تیم مذاکره‌کننده ما جنایات آمریکا در طول 50 سال گذشته علیه مردم ایران و مردم مظلوم منطقه و جهان را فراموش کرده‌ است که این چنین با روی گشاده با نماینده دولت آمریکا قدم میزنند؟ به نظر می‌رسد این اقدامات مانند اقدام رئیس جمهور در تماس تلفنی با اوباما مصداق اقدامات نابجای دیپلماتیک باشد و مردم را در حمایت از آنها برا احیای حقوق هسته‌ای کشور دلسرد می‌کند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: قرار نیست با چنین ژست‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی عزت 35 ساله ملت مقاوم و استکبار ستیز ایران که خون بها بیش از 200 هزار شهید این سرزمین است خدشه‌دار شود.

ایرانی با بیان اینکه مذاکرات برای دفع شر دشمنان است نه برای دوستی و صلح با آنها، گفت: ملت و مسئولین با غیرت ایران هرگز با دولت شیطان بزرگ دوست و صمیمی نخواهند شد و آقای ظریف باید توضیح دهد این اقدام وی به چه معنی است و به چه دلیلی انجام شد؟

وی با اشاره به انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اعظم(ص) و حمایت دولتمردان اروپایی و آمریکایی از این اقدام، گفت: ما از مسئولین محترم وزارت خارجه درخواست داریم به عموم ملت ایران گزارش دهند برای محکومیت این اقدامات تاکنون چه کارهایی کرده‌اند و چرا در چنین ایامی آقای ظریف حاضر شده‌اند در فرانسه حضور یابند؟

این فعال دانشجویی در پایان تصریح کرد: آیا بهتر نبود وزیر امور خارجه کشورمان در این ایام از حضور در فرانسه خودداری می‌کرد؟ ما از وزیر خارجه کشورمان انتظار داریم به‌جای قدم زدن با دشمنان این ملت در راستای سیاست‌های اصولی نه شرقی و نه غربی قدم بردارد و این سیاست نظام نباید فراموش یا کمرنگ شود.

حیدری: سفر ظریف به فرانسه دور از عزت، حکمت و مصلحت بود

محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: تجمع دانشجویی دیروز در مقابل سفارت فرانسه که به دعوت بسیج دانشجویی برگزار شد، به یک تجمع دانشجویی مردمی باشکوه و به یک تجمع عاشقان حضرت رسول (ص) تبدیل شد.

وی افزود: این تجمع با این عظمت که یک تجمع دانشجویی مردمی و یک پدیده اجتماعی بود، در رسانه‌‌های اصلاح‌طلب سانسور و حذف شد. رسانه‌هایی که مدعی‌اند باید به پدیده‌های اجتماعی بها دهند و مدعی‌اند که تنها آنها هستند که پدیده‌های اجتماعی را منعکس می‌کنند و نه حاکمیت.

حیدری گفت: رسانه‌هایی که مرگ یک خواننده پاپ را با آن آب و تاب منعکس می‌کنند و به عنوان پدیده اجتماعی غیرقابل انکار مطرح می‌کنند اما نسبت به انعکاس تجمع دانشجویی مردمی که در حمایت از حضرت رسول (ص) بوده است، بی‌انصافی به خرج می‌دهند و آن را منعکس نمی‌کنند.

وی افزود: عدم انعکاس این تجمع توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد این رسانه‌ها در این که مدعی‌اند منعکس‌کننده اخبار واقعی مردم هستند، ‌دروغ می‌گویند و انعکاس‌دهنده بدنه اصلی اجتماع نیستند. همچنین دین‌باوری و پدیده‌های مربوط به حوزه دینی مردم برای این رسانه‌ها از کوچکترین اهمیتی برخوردار نیست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه تصریح کرد: چگونه مرگ یک خواننده پاپ برای آن رسانه‌ها یک پدیده اجتماعی محسوب می‌شود اما تجمع هزاران نفر در حمایت از رسول اکرم (ص) خیر. رسانه‌‌های اصلاح‌طلب باید نسبت به رفتار متناقض و دوگانه‌شان درباره پدیده اجتماعی پاسخ دهند.

حیدری با بیان اینکه رسانه‌های اصلاح‌طلب از فهم و شعور مردم سوءاستفاده می‌کنند، گفت: اینان اگر صادق هستند باید همه موضوعات را منعکس کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: البته همچنان بسیج دانشجویی پیگیر این موضوع است که وزارت خارجه در خصوص رفتاری که از خود نشان داده و اینکه به موقع موضع نگرفته و بر خلاف عرف دیپلماتیک در فرانسه حضور یافته، پاسخ دهد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تأکید کرد: این حرکت در سیاست خارجه دور از شأن عزت، حکمت و مصلحت نظام اسلامی در سیاست خارجی است که تداوم آن قطعا آسیب‌های بیشتری وارد خواهد کرد.

حیدری با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در این خصوص به وظیفه قانونی‌شان عمل کنند، گفت: بعد از گذشت یک سال و نیم از روی کار آمدن دولت یازدهم وقت آن رسیده است که وزارت خارجه و شخص ظریف پاسخ‌های صریحی در خصوص این موضوعات به مردم ارائه دهند.

وی افزود: چگونه است قدم زدن 15 دقیقه‌‌ای ذلیلانه ظریف و کری افتخار وزارت خارجه می‌شود اما از کنار اهانتی که به رسول اکرم (ص) صورت گرفته عبور می‌کنند و به فرانسه سفر می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: این رفتار از سوی وزارت خارجه در شأن سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیست و ظریف باید در این خصوص پاسخ‌های مستدلی ارائه دهد و البته نمایندگان مجلس نیز باید به وظیفه خودشان عمل کنند.

دیانی: وزیرخارجه پیام تجمع مردم در مقابل سفارت فرانسه را دریافت کند

میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تجمع گسترده و پرشور مردم و دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه، گفت: حضور گسترده مردمی که روز گذشته در مقابل سفارت فرانسه جمع شده‌بوند تا انزجار خود را به دشمنان اسلام نشان دهند، برای ما که برگزار کنندگان مراسم بودیم، خارج از وصف بود.

دیانی افزود: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی زیادی برای شرکت در این تجمع نشده بود و حتی مجوز این تجمع هم یک روز قبل از برگزاری صادر شد، ولی تعداد زیادی از مردم در آن شرکت کردند. واقعا ما تصور نمی‌کردیم چنین جمعیتی با چنین حجم گسترده‌ای در خیابان نوفل لوشاتو، حافظ و خیابان‌های اطراف سفارت فرانسه تجمع کنند و پیام اعتراضی خود را فریاد بزنند.

دبیر اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه به شعارهایی که در این تجمع توسط مردم داده شد اشاره کرد و گفت: مسئولان دولت باید به شعارهایی که مردم در این تجمع اعتراضی فریاد زدند، توجه کنند.

دیانی در ادامه با اشاره به پیاده‌روی ظریف با وزیر خارجه آمریکا افزود: وزیر خارجه ما احساس می‌کند که عده‌ای می‌خواهند از این موضوع استفاده سیاسی کنند. در حالیکه کسانی که روز گذشته به رفتار نادرست ظریف انتقاد کردند، مردم و دانشجویانی بودند که از لحاظ سیاسی و جناحی بی‌طرف هستند و شاید خیلی از آنها در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به آقای روحانی رأی دادند ولی نسبت توهین به مقدسات و ارزش‌های انقلاب و نظام حساس هستند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه امیدواریم وزیر خارجه کشورمان پیام تجمع مردم در مقابل سفارت فرانسه را دریافت کند، تصریح کرد: مسلما مردم انقلابی و دین‌دار کشور ما به خاطر اقدامات اخیرا آقای ظریف، ناراحت هستند و وزیر خارجه کشورمان باید به خاطر این موضوع از مردم عذرخواهی کند.

وی در ادامه عدم واکنش محکم وزارت خارجه به اقدام نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» را یکی دیگر از دلایل ناراحتی مردم از دولت دانست و خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه باید برخورد شایسته و قاطعی با این اقدام توهین‌آمیز داشته باشد برخوردی که در شأن نظام باشد و از دولت فرانسه بخواهد از مسلمانان جهان عذرخواهی کند.

وی در ادامه از عدم پوشش رسانه‌ای اصلاح‌طلبان از تجمع روز گذشته انتقاد کرد و افزود: این نشریات با این کار همراهی خود را از اقدامات اخیری که در فرانسه انجام شد، نشان می‌دهند. رسانه‌هایی که تجمع گسترده مردم در مقابل سفارت فرانسه را سانسور کردند، نشان‌دهنده این آنها درک درستی از فضای دینی و مذهبی مردم ایران ندارند و این رفتار غلط باعث بی‌اعتنایی و بی‌اعتمادی مردم به این رسانه‌ها می‌شود.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: وزارت خارجه، ظریف ،ضعف دیپلماسی ,



مطالب مرتبط با این پست
.
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد
نخست‌وزیر لیبی آزاد شد
اذعان یک مقام صهیونیست به دشواری نبرد با حزب الله
وزير خارجه انگليس: در حال مذاکره با ایران برای از سرگیری روابط دوجانبه هستیم
ارتش سوریه عملیات «نبرد زلزله» تروریست‌ها در ادلب را ناکام گذاشت
ایران با بسته جدید به ژنو می رود
واکنش ظریف به تیتر امروز کیهان
اوباما به نتانیاهو: می‌خواهیم تحریم‌های ایران را کاهش دهیم
فهرست بلند شبکه ترور رژیم صهیونیستی در سراسر جهان
فتوای آیت الله سیستانی ضد فتنه مذهبی در عراق +عکس



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: